صدراصدرا، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 5 روز سن داره

خاطرات کودکی صدرا

بستنی

1395/7/12 10:21
نویسنده : مامان صدرا
276 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از نادر خوردنی هایی که پسری مامان بهش علاقه داره بستنی هست. البته تا قبل از یک سال و نه ماهگیت هر چه تلاش می کردم اصلا لب نمی زدی تا اینکه یک روز یه کم بستنی شکلاتی را چشیدی و دیدی انگار بدک نیستخوشمزه. ازون موقع به بعد علاقه ات به بستنی بیشتر و بیشتر شد و هر جا بستنی می دیدی می خواستی. منم چون زیاد تمایل به خوردن روزمره خوراکی های صنعتی ندارم و دستور درست کردن بستنی با شیر در خانه یکم سخت هست تصمیم گرفتم برات بستنی میوه ای درست کنم. یه بار درست کردم و خیلی خوشت اومد. یه مزیت دیگر این روش اینه که فقط ازین طریق هست که یکم میوه به بدنت میرسه. آخه اصلا لب به هیج میوه ای نمی زنیغمگین. تو طول تابستون دریغ از یک حبه انگور یا یک هلو... هیچ. و این خیلی بده و می ترسم این ذایقه باهات رشد کنه. هر کاری هم کردم نتیجه نداد. می ریم میوه فروشی و میگم میوه انتخاب کن و جمع کن و .. خلاصه کلی به به و چه چه. بعدش ممکنه بعد از کلی تعارف هوس کنی و بگیری دستت یه گاز کوچک می زنی و میوه را برمی گردونی و میگی نمی خوام! حتی تزیین میوه و درست کردن شکل های عروسکی با میوه هم برای شما جواب ندادهغمگین

خلاصه می گفتیم که این بستنی درست کردن توی تابستون یکی از کارهای روزمره منه چشمک. خواص دیگه ای هم بستنی داره و اون مواقعی هست که خیلی بدقلق می شی و ممکنه الکی بی دلیل غر بزنی اگه یه بستنی دستت باشه مشغولش می شی و اینجوری چند دقیقه ای آروم میشی. اون مواقعی هم که بیرون هستیم و نمی خواهی برگردیم خونه با وعده اینکه الان بستنی ها تو فریزر یخ زده و آماده شده راضی می شی که بیای خونهآرام. توی مهدکودک هم تعریف کردی که الان میخوام برم بستنی بخورم و مامانم برام بستنی آلویی درست می کنهچشمک

یه مورد جالب دیگه این بود که یک روز که نیکان اومده بود خونمون و هی بهونه می گرفت و مامانش را می خواست و ناآروم بود یهو پیشنهاد دادی که یه بستنی بهش بده! و من هم مردد بودم آخه یکم سرماخورده بود خلاصه یه بستنی دادم بهش و یکی هم به خودت. گرفتین دستتون را راه افتادین و دیدم معجزه کرد. نیکان آروم و خوش اخلاق شدتعجب. یعنی اصلا فکرشو نمی کردم که اینقدر پیشنهادت کارساز و موثر باشه و این یعنی اینکه داری بزرگ می شی بوس.

فعلا آخرین بستنی ای که خوردی هفته پیش بود و من دیدم بلافاصله بعدش صدات گرفت و هنوزم خوب نشدی و خیلی ناراحت شدم. چون دیگه فصل بستنی تموم شد و من هم ازون ببعد درست نکردم برات و تو هم هی سراغ می گیری و می خوایغمگین. باید صبر کنیم تا دوباره فصل گرما برسه.. فقط باید الان به فکر یه جایگزینی برای بستنی باشم که مناسب این فصل باشه و بشه یکم میوه بهت رسوند.

پسندها (3)

نظرات (0)